miércoles, 13 de octubre de 2010

Capítol 11

V+ます ~ V+ません ~ V+ました ~ V+ませんでした

En el capítol 10 hem vist com formar una oració amb la forma ます. Ara aprendrem a com fer el present/futur, el passat tant en forma positiva com en negativa.


 Present - Futur Pretèrit 
 Positiu ~ます  ~ました 
Negatiu  ~ません  ~ませんでした 


Ara perquè pugueu comprendre millor les diferents formes verbals, utilitzaré el verb おきます ( llevar-se )
  • 毎朝6時におきます。maiasa lokuji ni okimasu [ M'aixeco cada matí a les 6 ]
  • あした6時におきません。ashita lokuji ni okimasen [ Demà no m'aixecaré a les 6 ]
  • けさ6じにおきました。kesa lokuji ni okimashita [ Ahir em vaig aixecar a les 6 ]
  • けさ6時におきませんでした。kesa lokuji ni okimasendeshita [ Ahir no em vaig aixecar a les 6 ]
Si posem darrera de l'oració la partícula か la transformem en una pregunta
  • 毎朝何時におきますか。maiasa nanji ni okimasu ka [ A quina hora t'aixeques cada matí? ]
  • ...6時におきます。lokuji ni okimasu [ m'aixeco a les 6 ]

No hay comentarios:

Publicar un comentario